4.9
(952)

علت روشن نشدن پژو پارس

اگر در حال خواندن این مقاله هستید احتمالا اعصابتان به دلیل روشن نشدن پارس قشنگتون بسیار خورده، پس اول شما رو دعوت به آرامش با کشیدن یک نفس عمیق می‌کنیم و تا بیشتر عصبانی نشدید بدون مقدمه چینی به سراغ دلایل روشن نشدن پژو پارس میریم :))

 

به طور کلی 6 دلیل اصلی برای روشن نشدن خودرو شما وجود دارد:
1. سولفاته شدن سرباتری‌
2. تمام شدن طول عمر باتری
3. تمام شدن ذغال دینام
4. مشکل از قطعه استارت
5. خراب شدن شمع ها
6. مشکل در عملکرد موتور

خب بریم هر کدومش رو توضیح بدیم.

1. سولفاته شدن سرباتری‌ پژو پارس

برای بررسی این مورد ابتدا سر باتری منفی و سپس سرباتری مثبت خودرو خود را باز کنید، زیر آن را به دقت نگاه کنید که سولفاته نشده باشد. اگر این مورد رخ داده بود کافی است مقداری آب داغ (نه خیلی جوش) را بر روی سر باتری خودرو و بر روی پایانه های باتری بریزید تا سولفاته ها شسته شود سپس با دستمال آن را خشک و کاملا تمیز کنید. در مرحله آخر سرباتری مثبت را وصل کرده و سپس سرباتری منفی را وصل کرده و اقدام به استارت زدن کنید. اگر خودرو شما در این مرحله روشن نشد یا سنگین استارت خورد احتمال بسیار زیاد مشکل از باتری می‌باشد.

2. تمام شدن طول عمر باتری پژو پارس

اگر به هنگام استارت زدن برق پشت امپر می‌آید ولی خودرو تق تق میکند و استارت نمیخورد احتمال زیاد باتری تمام کرده است، این مورد نیازمند بررسی با دستگاه تستر مخصوص باتری می‌باشد ولی به طور کلی عمر مفید باتری 2 سال یا 40,000 کیلومتر می‌باشد. برای بررسی دقیق تر باتری خودرو خود میتوانید با مجموعه امداد باتری مشهد تماس بگیرید تا با اعرام امدادگر در مشهد مشکل شما را حل کنند. اگر اطمینان دارید باتری خودرو شما کمتر از 2 سال بر روی ماشین بوده و سالم است به سراغ مراحل بعدی می‌رویم.

خراب شدن باتری پژو پارس

3. تمام شدن ذغال دینام پژو پارس

برای بررسی این مورد تنها راهی که دارید هل دادن و روشن کردن خودرو است، توجه کنید در صورتی که خودرو دارای گیربکس دستی باشد میتوانید با هل دادن ان را روشن کنید، بعد از این که خودرو استارت خورد، سرباتری منفی را از باتری جدا نموده. اگر بعد از جدا کردن سرباتری منفی خودرو درجا خاموش شود دینام ماشین خراب است. اگر هم خودرو با هل دادن روشن نشود دینام باز هم خراب شده، در شرایطی که دینام خراب شده باشد به احتمال زیاد عمر باتری نیز کاهش یافته است به دلیل اینکه شما مسافتی را با دینام خراب طی کرده و باتری شارژ نشده.

خراب شدن دینام پژو پارس

4. مشکل از قطعه استارت پژو پارس

در مواردی پیش می‌آید که قطعه استارتر خودرو شما خراب شده باشد، برای فهمیدن این موضوع کافی است اقدام به استارت زدن بکنید و هیچ برقی پشت امپر نیاید حتی ماشین تق تق هم نکند، در این صورت قطعه استارتر خودرو شما نیازمند به تعویض شدن می‌باشد.

5. خراب شدن شمع های پژو پارس

به طور کل شمع‌های هر خودرویی و نه تنها پژو پارس باید پس از پیشمایش مسافت 30 هزار کیلومتر الی 50 هزار کیلومتر عوض شود،اگر از تعویض شمع های خودرو شما شما مدت زیادی می‌گذرد در اولین فرصت شمع‌های آن را تعویض نمایید. یکی از روش های فهمیدن خرابی شمع، جمع شدن سولفات بر سر شمع‌ها می‌باشد.

خراب شدن شمع پژو پارس

6. مشکل در عملکرد موتور پژو پارس

به صورت کلی زیاد نگران این مورد نباشید، موارد شایع در روشن نشدن پژو پارس همان موارد بالا بود که خدمتتان عرض کردیم در 95% مواقع مشکلات در 5 مورد بالا رفع می‌شوند ولی اگر با روش های گفته شده مشکل خودرو شما حل نشد، حتما باید خودرو توسط تعمیرکار بررسی شود تا علت آن مشخص شود.

علت روشن نشدن پژو پارس

 

در آخر اگر این مقاله به براتون مفید بوده میتونید نظر انتقاد یا سوالتون رو با ما به در قسمت نظرات پایین صفحه با به اشتراک بذارید.

از این مقاله رضایت داشتید؟ 🙂

از 1 تا 5 ستاره به ما امتیاز دهید

guest
6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی زحمتکش
علی زحمتکش
میهمان
5 ماه قبل

علت روشن نشدن پژو پارسم سولفاته شدن سرباتری ها بود، طبق فرمایش شما با اب شستمش و استارت زدم ماشین روشن شد، مرسی از مقاله خوبتون

احمد سجادی
احمد سجادی
میهمان
3 ماه قبل

خیلی خوب وعالی

رامین
رامین
میهمان
1 روز قبل

سلام. چند تا استادکار برقکار نشون دادم ماشینو روشن کردن ولی باز هم ریپ میزد و و یک دفعه خاموش شد . میتونه از واشر سر سیلندر باشه ؟؟

error: