علت های استارت نخوردن خودرو

استارت نخوردن یا روشن نشدن؟

پیش از آنکه به سراغ بررسی علت های استارت نخوردن خودرو برویم ابتدا باید بررسی کنیم خودرو شما استارت نمی‌خورد یا روشن نمی‌شود.
اگر سوئیچ خودرو خود را می‌چرخانید و برق پشت صفحه کیلومتر می‌آید ولی از خودرو صدایی نمی‌شنوید به احتمال خیلی زیاد قطعه استارتر خودرو شما دچار مشکل شده است. در اینجا خودرو شما استارت نمی‌خورد.
در حالت بعدی اگر سوئیچ را بچرخانید و صدای تق تق به گوش رسید در اینجا خودرو شما روشن نمی‌شود.
استارت نخوردن یا روشن نشدن خودرو دلایل مختلفی دارد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

علت های استارت نخوردن خودرو را باهم مرور می‌کنیم

  1. وجود بنزین داخل باک
  2. باتری ماشین خراب یا تمام شده باشد
  3. به مشکل خوردن دینام
  4. سولفاته شدن سر باتری ها
  5. خرابی در قسمت فیوز های خودرو
  6. فرسوده شدن شمع ها
  7. اتصالی کردن سیم کشی خودرو
  8. موتور خودرو قفل شده باشد

 

وجود بنزین داخل باک ماشین:

بدیهی است برای روشن شدن خودرو باید سوخت مورد نیاز خودرو در باک آن وجود داشته باشد، پس در اولین قدم، اقدام به بررسی سوخت خودرو نمایید.

 

خراب بودن قطعه استارت ماشین:

بعد از بررسی وجود سوخت داخل باک، اقدام به چک کردن قطعه استارت خودرو بکنید. اگر سوئیچ را چرخاندید و ماشین تق تق کرد و یا دیر صدای استارت به گوش شما رسید، به احتمال خیلی زیاد قطعه استارت شما خراب شده و نیاز به تعویض دارد.

 

باتری ماشین خراب یا تمام شده باشد:

در صورتی که قطعه استارت خودرو شما سالم بود اقدام به بررسی باتری خودرو نمایید. برای بررسی باتری خودرو باید به متخصص مراجعه کنید تا با دستگاه مخصوص تست دینام و باتری، تا صحت سلامت باتری خودرو شما مشخص شود. برای اینکار می‌توانید از خدمات امداد باتری مشهد استفاده کنید.

 

به مشکل خوردن دینام:

بعد از تست باتری توسط متخصص از او بخواهید که دینام شما را نیز تست نماید. دینام قطعه مهمی در خودرو می‌باشد که وظیفه اصلی آن شارژ باتری می‌باشد. در صورتی که دینام خراب باشد، یا باید به طور کلی تعویض شود و یا تعمیر شود.

 

سولفاته شدن سر باتری ها:

اگر باتری خودرو شما سالم بود ولی خودرو استارت نمیخورد، اقدام به باز کردن و تمیز کردن سرباتری ها نمایید. ابتدا سرباتری منفی را باز کنید و سپس سرباتری مثبت، بعد از تمیز کردن آن ها ابتدا سر باتری مثبت را وصل نمایید و سپس سرباتری منفی.

 

خرابی در قسمت فیوز های خودرو:

درپوش فیوز خودرو را برداشته و اقدام به بررسی فیوز ها نمایید. اگر فیوزی سوخته بود آن را برداشته و یک عدد فیوز سالم به جای آن بگذارید.

 

فرسوده شدن شمع ها:

به صورت کلی شمع ها باید هر 30 الی 50 هزار کیلومتر تعویض گردند، اگر مدت زیادی است که از شمع های قدیمی خودرو خود استفاده می‌کنید اقدام به تعویض آن ها نمایید. از نشانه های خرابی شمع خودرو جمع شدن رسوب بر سر آن ها می‌باشد.

 

اتصالی کردن سیم کشی خودرو:

اگر سیم کشی های خودرو شما فرسوده شده است و احساس می‌کنید مشکل از سیم کشی های خودرو شما می‌باشد و بوی سیم سوخته به مشام شما در هنگام رانندگی یا استارت زدن، می‌رسد. حتما خودرو خود را به یک متخصص در جهت رفع مشکل سیم کشی نشان دهید.

 

موتور خودرو قفل شده باشد:

به اخرین مرحله علت های استارت نخوردن خودرو رسیدیم، اگر تمام مراحل بالا را انجام دادید و مشکل حل نشد احتمال می‌رود موتور خودرو شما قفل شده باشد که علت‌های آن شکستن یاتاقان‌ها، جمع شدن آب سر پیستون‌ها و محفظه احتراق، سوختن واشر سرسیلندر و شکستن استارت و قرار گرفتن قطعات شکسته شده بین دنده فلایول می‌باشد. جهت تعمیر این مورد حتما به یک متخصص خبره مراجعه نمایید.

 

در صورتی که مشکل شما حل نشد و خودرو استارت نخورد، می‌توانید با شماره‌های موجود بر روی سایت تماس حاصل فرمایید یا اینکه در قسمت نظرات سوالات خود را مطرح نمایید تا پاسخ آن ها را برای شما به اشتراک بگذاریم.

از این مقاله رضایت داشتید؟ 🙂

از 1 تا 5 ستاره به ما امتیاز دهید

guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بنیامین رحیمیان
بنیامین رحیمیان
میهمان
5 ماه قبل

سلام، الان اومدم به ماشین استارت بزنم، موقع استارت زدم از داخل موتور صدای تق تق میاد
مشکل از کجاست به نظر شما؟