4.8
(1964)

علت روشن نشدن پژو 206

اگر در حال خواندن این مقاله هستید، به احتمال زیاد پژو 206 شما با مشکل استارت زدن مواجه شده است، اگر این مقاله را تا انتها مطالعه کنید 90% تضمین خواهیم کرد شما حل خواهد شد پس با ما همراه باشید.

 

به طور کلی 5 دلیل اصلی برای روشن نشدن خودرو شما وجود دارد:
1. سولفاته شدن سرباتری‌
2. تمام شدن طول عمر باتری
3. تمام شدن ذغال دینام
4. مشکل از قطعه استارت
5. خراب شدن شمع ها

خب بریم هر کدومش رو توضیح بدیم.

1. سولفاته شدن سرباتری‌ پژو 206

برای بررسی این مورد ابتدا سر باتری منفی و سپس سرباتری مثبت خودرو خود را باز کنید، زیر آن را به دقت نگاه کنید که سولفاته نشده باشد. اگر این مورد رخ داده بود کافی است مقداری آب داغ (نه خیلی جوش) را بر روی سر باتری خودرو و بر روی پایانه های باتری بریزید تا سولفاته ها شسته شود سپس با دستمال آن را خشک و کاملا تمیز کنید. در مرحله آخر سرباتری مثبت را وصل کرده و سپس سرباتری منفی را وصل کرده و اقدام به استارت زدن کنید. اگر خودرو شما در این مرحله روشن نشد یا سنگین استارت خورد احتمال بسیار زیاد مشکل از باتری می‌باشد.

سرباتری سولفاته شده 206  

2. تمام شدن طول عمر باتری پژو 206

اگر به هنگام استارت زدن برق پشت امپر می‌آید ولی خودرو تق تق میکند و استارت نمیخورد احتمال زیاد باتری تمام کرده است، این مورد نیازمند بررسی با دستگاه تستر مخصوص باتری می‌باشد ولی به طور کلی عمر مفید باتری 2 سال یا 40,000 کیلومتر می‌باشد. برای بررسی دقیق تر باتری خودرو خود میتوانید با مجموعه امداد باتری مشهد تماس بگیرید تا با اعرام امدادگر در مشهد مشکل شما را حل کنند. اگر اطمینان دارید باتری خودرو شما کمتر از 2 سال بر روی ماشین بوده و سالم است به سراغ مراحل بعدی می‌رویم.

باتری خراب پژو 206

3. تمام شدن ذغال دینام پژو 206

برای بررسی این مورد تنها راهی که دارید هل دادن و روشن کردن خودرو است، توجه کنید در صورتی که خودرو دارای گیربکس دستی باشد میتوانید با هل دادن ان را روشن کنید، بعد از این که خودرو استارت خورد، سرباتری منفی را از باتری جدا نموده. اگر بعد از جدا کردن سرباتری منفی خودرو درجا خاموش شود دینام ماشین خراب است. اگر هم خودرو با هل دادن روشن نشود دینام باز هم خراب شده، در شرایطی که دینام خراب شده باشد به احتمال زیاد عمر باتری نیز کاهش یافته است به دلیل اینکه شما مسافتی را با دینام خراب طی کرده و باتری شارژ نشده.

موتور پژو 206

4. مشکل از قطعه استارت پژو 206

در مواردی پیش می‌آید که قطعه استارتر خودرو شما خراب شده باشد، برای فهمیدن این موضوع کافی است اقدام به استارت زدن بکنید و هیچ برقی پشت امپر نیاید حتی ماشین تق تق هم نکند، در این صورت قطعه استارتر خودرو شما نیازمند به تعویض شدن می‌باشد.

5. خراب شدن شمع های پژو 206

به طور کل شمع‌های هر خودرویی و نه تنها پژو 206 باید پس از پیشمایش مسافت 30 هزار کیلومتر الی 50 هزار کیلومتر عوض شود،اگر از تعویض شمع های خودرو شما شما مدت زیادی می‌گذرد در اولین فرصت شمع‌های آن را تعویض نمایید. یکی از روش های فهمیدن خرابی شمع، جمع شدن سولفات بر سر شمع‌ها می‌باشد.

شمع خراب 206

در آخر اگر این مقاله به براتون مفید بوده میتونید نظر انتقاد یا سوالتون رو با ما به در قسمت نظرات پایین صفحه با به اشتراک بذارید.

از این مقاله رضایت داشتید؟ 🙂

از 1 تا 5 ستاره به ما امتیاز دهید

guest
6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سلطانی
سلطانی
میهمان
3 ماه قبل

باتشکر

علی ج
علی ج
میهمان
3 ماه قبل

ازراهنمایی شما کمال تشکررادارم

محمد
محمد
میهمان
1 ماه قبل

۲۰۶تیپ۵داریم اول مرتب برف پکن میزد
چراغهاروشن حالاروشن هم نمیشه

error: